W skład Rady Szkoły Doktorskiej UKSW wchodzą:
- dyrektor Szkoły pełniący funkcję Przewodniczącego Rady Szkoły,
- kierownicy ścieżek kształcenia,
- jeden doktorant wskazany przez właściwy organ Samorządu Doktorantów UKSW,
- koordynator Szkoły Doktorskiej.
Do zadań Rady Szkoły Doktorskiej UKSW należy:
- wyznaczanie kierunków prowadzenia Szkoły Doktorskiej UKSW, w tym uchwalanie misji i strategii rozwoju Szkoły, z uwzględnieniem polityki naukowej Wydziałów, Instytutów i Uniwersytetu,
- wpieranie doradczo-eksperckie Dyrektora Szkoły w zakresie prowadzenia kształcenia doktorantów, w tym opiniowanie i rozstrzyganie w sprawach niezastrzeżonych dla innych organów i podmiotów kolegialnych Uniwersytetu, wniesionych pod jej obrady,
- opiniowanie oraz współpraca w zakresie opracowywania i wdrażania:
- regulaminu Szkoły Doktorskiej,
- programu kształcenia w Szkole Doktorskiej,
- zasad, trybu i warunków rekrutacji do Szkoły Doktorskiej,
- składu komisji ds. przeprowadzenia oceny śródokresowej doktoranta.
- przyjmowanie rocznego sprawozdania Dyrektora Szkoły z prowadzenia kształcenia w Szkole Doktorskiej oraz sprawozdania finansowego,
- współpraca z Dyrektorem Szkoły w zakresie nadzoru nad jakością kształcenia, w szczególności zaś przygotowywanie Szkoły Doktorskiej do ewaluacji,
- inicjowanie, w porozumieniu z Rektorem, współpracy między Uczelnią a instytucjami zewnętrznymi na płaszczyźnie naukowej i dydaktycznej w kontekście doktorantów,
- opiniowanie indywidualnego planu badawczego doktorantów i przedstawianie go właściwej Radzie Dyscypliny Naukowej,
- inicjowanie działań związanych z doskonaleniem kompetencji promotorów,
- opracowywanie i monitorowanie funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia doktorantów,
- udział w prowadzeniu postępowania rekrutacyjnego do Szkoły Doktorskiej.