Rada Szkoły Doktorskiej UKSW

W skład Rady Szkoły Doktorskiej UKSW wchodzą:

  • Dyrektor Szkoły pełniący funkcję Przewodniczącego Rady Szkoły;
  • Kierownicy ścieżek kształcenia;
  • jeden doktorant wskazany przez właściwy organ Samorządu Doktorantów UKSW;
  • Koordynator Szkoły Doktorskiej.

 

Do zadań Rady Szkoły Doktorskiej UKSW należy:

  • wyznaczanie kierunków prowadzenia Szkoły Doktorskiej UKSW, w tym uchwalanie misji i strategii rozwoju Szkoły, z uwzględnieniem polityki naukowej Wydziałów, Instytutów i Uniwersytetu;
  • wpieranie doradczo-eksperckie Dyrektora Szkoły w zakresie prowadzenia kształcenia doktorantów, w tym opiniowanie i rozstrzyganie w sprawach niezastrzeżonych dla innych organów i podmiotów kolegialnych Uniwersytetu, wniesionych pod jej obrady;
  • opiniowanie oraz współpraca w zakresie opracowywania i wdrażania:
      • Regulaminu Szkoły Doktorskiej;
      • Programu kształcenia w Szkole Doktorskiej;
      • Zasad, trybu i warunków rekrutacji do Szkoły Doktorskiej;
      • Składu komisji ds. przeprowadzenia oceny śródokresowej doktoranta;
  • przyjmowanie rocznego sprawozdania Dyrektora Szkoły z prowadzenia kształcenia w Szkole Doktorskiej oraz sprawozdania finansowego;
  • współpraca z Dyrektorem Szkoły w zakresie nadzoru nad jakością kształcenia, w szczególności zaś przygotowywanie Szkoły Doktorskiej do ewaluacji;
  • inicjowanie, w porozumieniu z Rektorem, współpracy między Uczelnią a instytucjami zewnętrznymi na płaszczyźnie naukowej i dydaktycznej w kontekście doktorantów;
  • opiniowanie indywidualnego planu badawczego doktorantów i przedstawianie go właściwej Radzie Dyscypliny Naukowej;
  • inicjowanie działań związanych z doskonaleniem kompetencji promotorów;
  • opracowywanie i monitorowanie funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia doktorantów;
  • udział w prowadzeniu postępowania rekrutacyjnego do Szkoły Doktorskiej.